sâmbătă, 4 ianuarie 2014

■■■

Dacă închid ochii, aud cum nimeni/ nu se gândeşte la mine



Traian T. Coșovei -n. 28 noiembrie 1954 - d. 1 ianuarie 2014

 portret-  Luiza Palanciuc

Iulian Tănase

WELTSCHMERZ
(pentru Traian T. Coșovei)

Lumea a murit ieri pe la prînz
am rămas singur
nici măcar nu mai pot spune „am rămas singur pe lume“
căci lumea nu mai există
ci doar „am rămas singur“

Am cunoscut-o bine
lumea a fost o persoană cumsecade și o prestidigitatoare renumită
învîrtea oamenii pe degete cu o viteză uimitoare
am stat de multe ori împreună la aceeași masă
am băut bere ieftină și ne-am uitat la filme de destine animate
am rîs și am plîns pe umărul ei
lumea avea cîte un umăr pentru oricine simțea nevoia să plîngă
și lumea niciodată nu te lăsa să plîngi în gol sau pe jos sau pe masă sau în pahar
îmi spunea: „Nu-ți îndoi vinul cu lacrimi dacă nu te cheamă Ovidiu“
„Te cheamă, cumva, Ovidiu?“ mă întreba
„Nu, mulțumesc! Mă cheamă Aerostate!“

Odată mi-a dăruit o bancnotă străină adusă dintr-o țară cel mai probabil inexistentă
pe care mi-a scris „Cu prietenie și admirație“ sau cam așa ceva
n-am luat-o personal
căci nu era bine să iei personal ceea ce spunea lumea
chiar dacă uneori spunea lucruri minunate sau cumplite

Lumea a murit ieri pe la prînz
după o îndelungată suferință
auzisem că lumea ar fi bolnavă
dar nu îmi imaginam că mă va părăsi atît de curînd

Acum am rămas singur literalmente singur
intru pe Facebook ca și cum aș intra într-un cimitir
simt că trebuie să o fac
trebuie să scriu pe Facebook despre lumea care a murit ieri
trebuie să pun pe Facebook poze cu lumea care a murit ieri
sînt poet mă simt atît de singur
lumea a murit și nu a mai rămas nici un om căruia să îi spun
că mă numesc Aerostate nu Ovidiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu