joi, 28 martie 2013

ferpar



Rainer Maria Rilke- Ce te faci, Doamne, dacă-ți mor?
(tr. Ioana Pavelescu)
Ce te faci, Doamne, dacă-ți mor?
Dacă mă sparg? (îți sunt urcior),
Dacă mă curm? (îți sunt izvor),
Îți sunt veșmânt și croitor,
Când nu mai sunt, ești fără rost.

N-o să mai ai, după ce mor,
cald bun-venit și adăpost.
Pierzi, ostenit, de pe picior,
sandaua moale ce ți-am fost.

Mantia-ți mare nu te mai ține.
Privirea ta, ce-al meu obraz, oricând,
o strânge cald ca într-un cuib plăpând,
veni-va după mine căutând,
și pe-nserat se va lăsa-n zbor frânt
la sânul pietrelor străine.

Ce te faci, Doamne? 
Mă-nspăimânt…

2 comentarii:

  1. Cam mereu am nevoie de tâlcuiri la tâlcuire; inclusiv la textul propus; daca n-as fi auzit ca este vorba de un autor crestin, nici nu intram in vorba.

    RăspundețiȘtergere
  2. ar fi blasfemie să tălmăcesc
    oricum.. nădăjduiesc să fiu, (și)creștinește, ajutată

    RăspundețiȘtergere